Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Använder Blogger.

Mina Bilder

fredag 6 januari 2017

Bra jakt idag igen!

Harjakt på morgonen med Tords stövare, sen släppte vi drevrarna med upptag på kronhjort, där jag fick Vimsas drevdjur i knät, två hindar men hade alldeles för dåligt kulfång, så dom fick gå vidare.
Dagen avslutades med att jag och Per tog hans jämte Zally som är en renodlad älghund och bandade på tre grisar, efter en spårning på ca 2 km i oändlig tät terräng, så gick vi upp dom...
Vi släppte Zally, och fast stånd direkt 200 m bort....
Jag fick äran av Per att smyga på...
När jag tillslut kom in på ståndet, så var ena stunden Zally i röven på en gris och i andra stunden så hade hon grisar i baken.
Hopplöst att komma till skott då jag såg max 5 m, så höll de på i ca: 10 minuter.
Men till slut så fick hon alla tre grisar efter sig och jag kom åt att skjuta den sista i full fart på 4 meters håll i en liten glugg 😊
Härlig dag i skogen med rungande ståndskall och klingande drev hela dagen 🐗🐗

2 kommentarer:

Laffen 6 januari 2017 kl. 16:32  

Yohhoooo. Det hørtes kuul ut,selv om det ikke var fiske.hehehehe. du er en Killer!!

Björn 6 januari 2017 kl. 16:45  

Haha...ja de var spännande..
Du vet hur de är..jakt är en drog, precis som trolling 😀
Ju mer man är i skogen desto mer vill man va i skogen...precis som med fisket..
Vi hinner ju inte lägga till vid bryggan innan vi vill ut igen😂😂😂

Back to TOP  

Related Posts with Thumbnails